Saturday, December 11, 2010

CINTA YANG TERINDAH


Skrip Ke 49

Tajuk Drama:CINTA YANG TERINDAH
Genre : Komedi
Siaran: RTM1 (2009)

SINOPSIS

Mengisahkan seorang eksekutif perempuan muda cantik yang agak sombong di kalangan pekerjanya dan seorang lelaki tampan peramah yang digilai ramai perempuan di pejabatnya.Kisah bermula pada malam pengistiharan raya oleh penyimpan mohor besar raja-raja.Pada malam tersebut Shamsul masih meneruskan kerja-kerjanya di pejabat sebelum bercuti panjang sempena cuti Hari Raya Aidilfitri.Begitu jugalah Kathy yang ingin menyiapkan tugasannya sebelum balik ke kampung.Mereka berdua tidak pernah bersua kerana bekerja di pejabat yang berlainan.

Dalam kelekaan mereka bekerja mereka terlupa yang tiada sesiapa lagi di pejabat masing-masing.Setelah dimaklumkan tentang tarikh hari raya maka mereka berdua mengelabah lalu bergegas bersiap untuk pulang.Mereka berkemas dan terus berlari ke pintu lif yang sedang terbuka lalu mereka berlanggar sesama sendiri dan tercetuslah pandang pertama.Mata bertentang mata tetapi akibat sikap ego dan sombong Khaty berpura-pura marahkan Shamsul.Shamsul yang sentiasa gentlemen itu merendah diri sambil meminta maaf walaupun tahu yang kejadian tersebut adalah akibat daripada kegelojohan Khaty.

Mereka berdua yang bekerja di tingkat 18 memasuki lif tersebut tanpa ada sesiapa di dalamnya. Khaty kelihatan sedikit risau memandangkan hanya mereka berdua di dalamnya.Muka cemas dan resah membuatkan Shamsul cuba untuk berbual-bual.Tetapi malangnya dia disalah erti lalu terjadi pukul memukul.Dalam kekecohan tersebut tiba-tiba lif terberhenti lalu padam lampu yang tinggal hanyalah lampu kecemasan sahaja.

Suasana gelap di dalam lif ini membuatkan Khaty menjadi takut lalu terus memeluk Shamsul.Akibat dari tergamam dipeluk Shamsul terjatuh dan badan mereka bertindihan.Khaty tidak mahu melepaskan pelukannya pada Shamsul.Pada saat ini keegoaan Khaty telah hilang.Berlakulah sentuhan dan panahan asmara di antara mereka.

Tanpa disedari sudah 1 jam mereka terperangkap tanpa ada yang datang membantu.Udara di dalam lif semakin berkurangan.Terpaksalah mereka membuka jacket masing2.Peluh mencurah-curah.Ketika menanti bantuan datang mereka berdua mula berkenalan.Masing-masing menceritakan saat-saat gembira ketika kanak-kanak ketika menyambut hari raya.

Akhirnya setelah hampir 11 jam terperankap di dalam lif akhirnya ketika takbir raya berkumandang mereka diselamatkan oleh penjaga bangunan Mr Singh.Beliau terkejut kerana mendapati ada 2 orang berpelukan tertido di dalam lif.Mereka berdua terkejut lalu bangun tersipu-sipu terus meninggalkan bangunan mendapatkan kereta masing-masing.

Kelihatan Khaty beraya bersama keluarga sambil menceritakan kejadian dalam lif di suatu sudut lain Shamsul juga sedang rancak bercerita samapai tergelak terbahak-bahak

No comments: